Skip to content

La història de KH-7: d’industrial a domèstic

Un nom poc explícit, una etiqueta de color estrident… Derivat d’un producte d’ús industrial, el KH-7 va arribar al mercat contradient lleis no escrites del màrqueting, l’efectivitat va convertir-lo en supervendes, i actualment és el desgreixant líder del mercat, produït per una empresa d’estructura i tarannà innovadors.

Josep Ma. LLoreda i l'evolució del KH-7

Cerificacions ISO, política d’empresa de clara vocació mediambiental, mesures pràctiques per conciliar la vida familiar i laboral,  inversió en I+D+I, treball en equip, organigrama transversal, formació continuada… KH-Lloreda és, en molts aspectes, l’estereotip de l’empresa moderna,
i el desgreixant KH-7 el més popular dels 18 productes de neteja i desinfecció que fabrica en la planta que té a Canovelles. L’origen del KH7 es remunta a l’any 1981, quan l’empresa, llavors dedicada als recobriments electrolítics,  començà a comercialitzar per a ús domèstic i en un àmbit local un producte desgreixant de producció pròpia i fins llavors d’ús purament professional desenvolupat internament per a fer-lo servir en el procés de neteja de les peces tractades.
A mitjans dels noranta la crisi post-olímpica va colpejar durament el sector. Davant d’un futur incert, Josep Ma Lloreda (fill del fundador Jaume Lloreda), empresari de tarannà inquiet i decidit agafà el timó de l’empresa. Amb l’ajut d’uns estudis de mercat, reorientà l’activitat apostant decididament pel KH-7 en una decisió radical i valenta, teixint una xarxa comercial per distribuir-lo i creant una imatge de marca amb una llampant ampolla que acabaria fent fortuna. El nou desgreixant es va estendre arreu de l’estat, i l’efectivitat del producte va satisfer a un usuari que es mostrà fidel a l’ampolla amb el polvoritzador taronja.

Les dues claus de l'èxit: Josep Ma Lloreda i el laboratori

El KH-7 era una novetat en el mercat: hi havia detergents i dissolvents, però no desgreixants amb les prestacions del producte de Lloreda, que crea una emulsió hidrosoluble envoltant d’aigua les partícules de greix i permet esbandir-les i separar-les del substrat, que d’aquesta manera queda desgreixat i net. Durant el primer any es van vendre 2.000 ampolles de KH-7, que al ritme de producció actual es fabricarien en 8 minuts escassos: el creixement mig de l’empresa ha estat del 20% anual des del 1994.
Gran part dels productes Lloreda (el KH-7 entre ells) llueixen l’ecoetiqueta, el distintiu europeu per als productes respectuosos amb el medi ambient. La sostenibilitat és present en tota la companyia, i es treballa amb proveïdors de proximitat: la nova línia de producció ha estat desenvolupada integrament per empreses locals, i les ampolles de plàstic bufat s’emmotllen a escassos 500 metres de la planta d’envasat. Un estalvi en desplaçaments, una aposta per mantenir el teixit industrial del país.

Detalls de la producció del KH-7

Darrere cada ampolla dels productes de KH-Lloreda rau invisible l’empremta del constant procés de millora aplicat en el disseny. El “Laboratori de sensacions” n’és una mostra: una eina útil per al desenvolupament de les noves fórmules i envasos, que consta d’estudis i proves de neteja on els usuaris assagen productes i dosificadors. D’aquests tests empírics, metòdics i fiables, en deriven les millores que posteriorment s’inclouen en la producció.

KH Lloreda dissenya en diferents fronts: junt als proveïdors ha creat la nova línea de producció i envasat feta a mida, i crea mètodes propis de perfeccionament del producte. Fins i tot el pla estratègic de l’empresa el defineix un grup de treball on els treballadors s’involucren en les decisions directives i de gestió a llarg termini. Un reflex més d’una empresa amb un organigrama transparent i transversal, que afavoreix la promoció interna generant un compromís bidireccional empresa-treballador en una plantilla on gairebé el 75% són titulats universitaris.
Futur? A KH Lloreda sembla que ja és aquí. Un nou magatzem automàtic, posta a punt de la nova línia de producció, i mirar d’oblidar la crisi. Com? “Convertint el problema en una oportunitat -apunta Josep Ma. Lloreda- invertint en noves propostes de màrqueting i optimitzant els recursos existents”. I rebla, amb l’empenta que el caracteritza: “Aquí toquem de peus a terra: si traiem un producte al mercat, l’usuari pot estar segur de que funciona”.

Anuncis
2 comentaris leave one →
  1. Jose Calderón permalink
    13/10/2010 7:53 pm

    què reconfortant que és veure gent amb empenta. Tant el senyor Lloreda i la seva visió que davant la crisi s’ha de fer o inventar el que sigui i trencar-se la closca i no quedar-se parat, a esperar que se’t solucionin soles… com els dos encarregats del blog, que segur tenen altres feines, i tot i això, es lien en crear i mantenir aquest blog, que no deixar de ser sorprenent.
    Enhora bona a tots.
    Com diuen en castellà ” quien no arriesga no gana” o també, qui no arrisca no pisca!!

Trackbacks

  1. KH Lloreda i el famós KH-7 « El tecnígraf

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: