Skip to content

Aixetes Cuadro, de Tres: Contracorrent o marcant tendència?

Tres trenca esquemes: concentra en comptes de deslocalitzar, té una estructura productiva radicalment vertical i controla i executa de forma interna tots els processos relacionats amb el producte, des del disseny fins a la distribució, incloent totes les fases de fabricació. 

De la idea al producte acabat: el procés de l'aixeta Cuadro

 

 

Ha plogut molt des de que la primera aixeta dissenyada per la família Tres va començar a rajar el 1968. Es va fabricar en un petit taller situat en un antic galliner a Vallirana i estava destinada a roscar-se en una bota de vi. De disseny elemental i innovador,  va fer fortuna en una zona de forta tradició vitivinícola com el Penedès i va donar ales a la petita empresa, que a mitjan dels 70 s’estrenà en el sector de l’aigua,  on en l’actualitat és una de les empreses de referència .

La primera aixeta per a les botes de vi, i un dels últims dissenys de Tres:la sèrie Cuadro

El GrupTres del S XXI el formen set empreses, i després d’ una profunda reestructuració  que ha durat gairebé sis anys avança ferma amb un creixement de quasi un 20% anual i la consolidació de tres filials a Alemanya, Portugal i Polònia.  Obtenir aquests resultats en temps de crisi pot sorprendre, però és comprensible a la vista del sistema de gestió integral de l’empresa, fruit d’un notable  esforç econòmic i del treball en equip, i que a dia d’avui funciona a ple rendiment. Les xifres donen una idea de la potència i prestacions del sistema, en el que treballen interconnectats  a temps real tots els departaments del grup, filials europees incloses: permet quadrar l’inventari diàriament, gestiona les comandes nacionals i internacionals amb un temps mig de lliurament de 2,7 dies, i ha aconseguit reduir  el valor de l’estoc de material emmagatzemat en 15 milions d’euros. Daniel Tres, fill del fundador i un dels motors de la reconversió,  justifica  la bona marxa de Tres amb una visió molt personal de l’empresa: “el guanyar diners no és l’objectiu de Tres. És la conseqüència de fer les coses ben fetes”. Vist com es treballa a Vallirana, no estranya aquesta afirmació: la producció està completament robotitzada, el que permet uns programes de producció molt extensos (el catàleg inclou més de trenta famílies diferents i 3.000 referències)  i una producció extremadament versàtil, i possibilita el treballar tan en petits lots com en grans sèries sense gairebé canvis,  ajustant la producció a la demanda diàriament. El salt tecnològic de Tres s’ha realitzat sense traumes: els mateixos operaris que feien tasques tradicionalment manuals són els encarregats de programar els robots, la nova mà d’obra cibernètica.  Tal com remarca Daniel Tres, l’ actiu més important de l’empresa  és “un equip humà de gairebé 300 persones, compromès, que fa rendir unes instal·lacions modernes que sense el seu treball no tindrien cap valor, serien gairebé ferralla”.

Fins i tot en la promoció dels productes l’empresa de Vallirana  és autosuficient: no és present ni a les fires ni demés certàmens del sector perquè disposa del Tres Training Center, un local de 700 m2 en el que exposa el producte i les novetats als distribuïdors de la marca. Així s’augmenta el factor sorpresa, es retarda la possibilitat de còpies i s’estalvien diners.

Tot i que l’inveterada aixeta de barril segueix gaudint de bona salut productiva, les aixetes de la sèrie Cuadro són el producte més representatiu de Tres: modernes, originals i fàcils de reconèixer van començar a fabricar-se el 2008. Gaudeixen del favor del consumidor, i actualment comprenen més de cinquanta referències per a bany i cuina. El catàleg del 2011 inclou la sèrie Exclusive, amb acabats mixtes pintura /crom, una tecnologia que en l’actualitat  tan sols Tres és capaç d’oferir.

Fabricació dels noios - Aixeta recient fossa - Un robot li dona la peça al següent per a continuar amb el procés de pulit

Arribats a un punt en que la qualitat de les aixetes permet que passin de moda sense haver arribat al final de la vida útil, és el moment de concentrar els esforços en el disseny, les prestacions i en crear nous models que combinin confort amb l’estalvi d’un bé tan preuat com l’aigua. A Tres segueixen aquesta línia: el seu catàleg de és la mostra d’una empresa que entén el món i el mercat d’avui en dia.

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: